2011-12-13

2011-12-13 är ingen vanlig dag

Idag är din dag, det var tänkt att det skulle bli din födelsedag men du kom till oss redan i somras. Dessvärre togs du ifrån oss men du är ändå för alltid med oss. Din mamma & pappa saknar dig något fruktansvärt och du kommer alltid finnas i våra hjärtan och du har för alltid ett avtryck på vår kropp..

Idag är alltså dagen då det var planerat att jag skulle bli mamma och mannen min skulle bli världens bästa pappa. Vi blev föräldrar i somras men vi blev liksom lite snuvade på vinsten för vi fick ingen bebis med oss hem. Istället fick vi gråta floder och jag trodde omöjligt att det kunde komma så mycket tårar från en och samma person. 




Eftersom det varit väldigt jobbigt de senaste två veckorna så valde jag att sluta tidigare idag så jag bytte lite med en kollega så jag fick gå hem 13.00 för jag känner att jag ville vara hemma lite och få tänka på mig själv lite innan vi ska till minneslunden ikväll. Allt känns så väldigt jobbigt nuförtiden, jag är nästan mer ledsen nu än vad jag var i somras. Allt kommer liksom igen fast på något sätt ändå värre än vad det var förra gången. Men samtidigt vet jag att det kan aldrig bli värre än vad det varit, allt kan bara bli bättre även om det inte känns så.

Som sagt, vi ska till minneslunden ikväll för att för första gången tända ljus och lägga blommor för vår lilla ängla-prinsessa. Vi har varit där tidigare men vi har aldrig lagt något för henne. Så igår på lunchen så gav jag mig ut för att leta efter någon fin ängel att sätta i minneslunden. Och jag hittade faktiskt en på JYSK, en liten snökula med en ängel i.. hur fin som helst. 


Och så köpte jag gravljus och i eftermiddag ska vi köpa blommor.
Men ni anar inte hur fel det känns att som 23-åring gå och handla gravljus och grejer att sätta på sitt barns grav. Ni där ute ska va otroligt glada att ni slipper det. För det skär, det skär djupt i hjärtat..
Lovar att lägga upp foton senare på hur fint det blev..

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: