2013-01-31

Barnavårdscentralen, mödravårdscentralen och en glad liten skit..

Idag har det varit full rulle!
Vi började morgonen vid 07.00 med lite mat till Bastian, han somnade om och mamma (jag då för er som missat det) tvättade håret, gjorde mig i ordning, åt frukost och förberedde för att åka till Lisa. Lillkillen vaknade precis lagom tills det var dags att krypa ner i overallen och sätta sig i bilen.
Så lite bebismys hos Lisa innan hon skulle till skolan.

Sedan gav vi oss av hemåt för lite middag och sedan var det dags för nästa äventyr. Och i sista stund bestämde jag mig för att jag skulle gå ner till BVC med vagnen istället för att ta bilen dit, fastän vädret blivit lite sämre.
Sagt och gjort, det blev en powerwalk som hette duga eftersom jag inte alls visste hur lång tid det skulle ta att gå dit så gick jag fort som sjutton. Och kan i efterhand meddela att det tog ca 20min, hade kanske tagit lite 30 om jag gått liiiiite långsammare.

På bvc skulle Bastian bli bedömd av läkaren nu när han är nästan två månader, och han vart godkänd. Pungen hängde där den skulle och nacken var stabil och fin, och allt annat var också bra så klart. Direkt efter bvc tog vi oss upp två våningar till i samma hus och till mvc istället då det var min tur att bli bedömd och godkänd. Kan ju meddela att barnmorskan var superglad för Bastian trots att han var lite grinig där uppe. Slocknade gjorde han också till slut, trots hans envishet att va vaken när han är alldeles för trött.

Därpå gav det åter av hemåt. Ett pit-stop på hemköp för att köpa potatis, men det slutade ju inte riktigt som tänkt så jag inte hittade mitt kort. Det har inte blivit stulet, det är jag helt säker på men jag kunde helt enkelt inte hitta det för jag har av någon anledning lagt det på ett annat smart ställe än plånboken. För att lösa detta ringer man sin underbara fästman som kommer med plånboken och fixar biffen.

Ja, så var det då kväll och killen vaknade en stund för att äta och slocknade sedan direkt igen. Kul sällskap den där Bastian. Så jag får väl tillbringa kvällen tillsammans med min man istället, hoppas han inte har något emot det.

Såhär glad är man på morgonen innan alla äventyr som tröttar ut en.
5845 gram vägde grabben idag och har blivit hela 60 cm lång !


1 kommentar:

Pernilla sa...

vad roligt, nu är våra pluttar nästan precis lika stora! :) fint att ni bägge två blev godkända också, hehe.