2011-09-26

En dag på hemmaplan..

Idag befinner jag mig i Halmstad, härligt va?
Startade min morgon vid 06.00 ungefär då jag steg ur sängen, gick upp och gjorde frukost till min man för det tycker jag att han förtjänade. Stängde av hans väckarklocka och väckte honom själv istället, för det är ju mycket trevligare än en skrikig klocka.
När han begett sig till jobbet så satte jag mig i bilen för att rulla ner mot Halmstad. Här nere skulle jag börja med en frukost hos Malins mamma med Malin och påväg dit svängde jag inom Willys. Varför? Jo för som ni som känner mig vet så dricker jag varken kaffe eller the och jag tål inte mjölk. Så min lösning var att köpa lite varm choklad som blandas med vatten. Sagt och gjort, stod i kön för att betala och märker att sötaste Tobias satt i kassan. Åh så länge sen, och åh så kul att se honom igen. Har inte träffat honom sen jag träffade Anna senast, vilket var ett tag sen. Och påväg ut från affären möter jag ännu en gymnasiekompis, Lane. Vad är oddsen för det liksom? Är inne i en affär ca 5min och träffar på två kompisar från gymnasiet. Skoj var det iallafall.

Efter att ha köpt min goda goda varma choklad så rullade jag mot Malins mamma och väntade på Malin. Vi tog en mycket trevlig och god frukost i över en timme. Åter mot centrum för att träffa Malins nya grabb och även säga hejdå till Malin som skulle återvända till Oslo efter lunch.

Jag tog min silvriga blixt (volvon) och körde istället mot mina barndomstrakter för att hälsa på min kära moster och hennes gubbe. Fick dessutom lite sällskap av en katt som strök omkring hemma i deras trädgård, hur fin som helst och Evert (mosters man) tyckte att den kunde de ju ta hand om. Hehe.. han gav den vatten så fint och den kelade lite med oss.
Där satt vi och hade det hur gott som helst i september-solen. Kändes förövrigt som slutet av juli för det var faktiskt väldigt varmt.

Så nu sitter jag här i soffan hemma hos mor & far och väntar på att de ska komma hem. Har dessutom en väldigt kelen och söt vovve bredvid mig, självklart pratar jag och Nellie.. denna underbara vovve. Det finns ingen som blir så glad när jag kommer hem till Halmstad som hon blir. Man tror nästan att hon ska dö av att vifta på svansen så mycket som hon gör.
Ikväll blir det middag med mamma & pappa eftersom pappa fyller år imorgon, trevligt värre. Ska kanske ta mig en promenad på galgberget också om jag orkar det senare. Det är ju faktiskt mycket trevligare att gå ut och gå när man har en vovve med sig.
Men en sak är säker iallafall, jag saknar mannen min ! Både han och jag får sova ensamma inatt eftersom jag stannar här nere över natten.
Så om någon här hemma i Halmstad saknar mig väldigt mycket och vill ses så är det bara att höra av sig.

Bjuder er en bild på mig och min finaste vän Malin, tagen innan en studentfest i trean när det var jorden runt tema. Jag är en grekisk gudinna och Malin är frihetsgudinnan. Syns kanske inte jättetydligt men snygga var vi ;)


"Använd gärna vänskapen som ett checkkonto, men glöm inte insättningarna."
- Okänd

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: