2011-09-22

Om möjligt ännu mörare..

Som jag skrev imorse så är jag ganska mör i kroppen idag. Men nu är jag om möjligt ännu mörare. Skulle börja städa för några timmar sen, och det gjorde jag. Problemet var bara att när jag kollade in i duschrummet vart jag så förbannad över att där alltid är skitigt, även när man städat. Och den där äckliga jäkla duschkabinen, BLÄ !
Så jag tog fram en diskborste och diskmedel och satte igång... att skura! Med en diskborste skurade jag alla väggarna i duschkabinen, mellan alla järn och grejer som dörrarna sitter fast i. Drog undan duschkabinen och skurade UNDER den för att få bort allt äckel. Och en timme senare var jag klar, och tycker för första gången att vår dusch är hyfsat fräsch.
Sen var det bara resten av lägenheten kvar.
Våttorkade i skåp, på hyllor och under vasken i köket. Samma sak på toaletten. Skakade mattor, skurade soffbordet + under glasskivan som ligger på bordet. Dammsög hela lägenheten och letade upp en matta som försvunnit.

Så var man då äntligen klar. Hade faktiskt tänkt ta fönsterna också men nu orkar jag faktiskt inte. Jag är ju snart ledig igen så jag kan fixa det då =)

Och ikväll, ikväll förstår ni.. då händer något kul. Men mer om det får ni veta efteråt ;)

"Att bära på en hemlighet är som att gå runt med blöta päron i en papperspåse"
- Stig Johansson

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: