2013-01-01

2012 - mitt livs bästa år

Så var vi då inne på ett nytt år, 2013.
Och jag måste säga att 2012 var nog det bästa året i hela mitt liv !
Det började lite tufft med tråkiga besked så som att farfar hade fått cancer och vi blev uppsagda på jobbet.

I Mars kom dock det bästa i hela mitt liv. Det var ett nytt plus på stickan, vi väntade barn igen !
Ytterligare en månad så kom nästa positiva sak, vi fick erbjudande på en lägenhet och det var fanimej vår drömlägenhet i princip. Och vad som var ännu bättre var att vi fick den. Så första juni flyttade vi från en möglig och hemsk lägenhet i Kållered till en underbar lägenhet i Mölndal. I samma veva slutade jag även på mitt jobb, fast jag kunde fått behålla jobbet ifall jag ville. Men trivs man inte så trivs man inte och jag gjorde mitt livs bästa beslut när jag tackade nej till att fortsätta för jag har aldrig mått så bra som när jag gick ut från de dörrarna för sista gången och insåg att jag aldrig mer behövde gå tillbaka. Vi passade även på att gå på Bond-bröllop, vilket inte alla får göra. Min syster skulle nämligen gifta sig med sin man en andra gång (den första var det ju nästan ingen som visste om).


Och sommaren i stort var bara en enda stor njutning. Några dagar i Halmstad här och där, en vecka i Gränna med världens bästa sommarväder (strålande sol hela veckan, jag var brun som en pepparkaka) och lite tid hemma att umgås och fixa. Och ett ultraljud som visade på en alldeles frisk och kry liten pojke!



Sen kom hösten, jag praktiserade på Swedbank en månad för sen var min foglossning lite väl jobbig så jag fick avbryta praktiken. 

 I oktober gick min farfar bort, och hos min faster efter begravningen så fick jag se bilder på min farfar som jag aldrig sett honom förut.

Vi saknar dig farfar !




November kom och flöt förbi, både snabbt och långsamt !

Så var vi äntligen framme i december, månaden då vår son skulle komma. Frågan var bara hur länge han tänkte stanna där inne, skulle han komma i tid eller skulle han dröja till julafton ?


Den åttonde december kom han,två dagar för tidigt, klockan 06.21 på morgonen efter att mamma svurit och gråtit och nästan gett upp ett par gånger. Och han var den finaste lilla bebis vi någonsin sett. Bastian skulle han få heta, fast det bestämde vi först en vecka efter att han kommit.


2012-12-08 Bastian Emil Karlsson



Julafton tillbringades hemma i vår lägenhet med Bastians mormor & morfar, morbror & faster, farmor & gammelfarmor och med oss såklart, hans mamma & pappa.

Och Bastian hade dagen till ära klätt upp sig ordentligt med både slips och väst till sina fina joggingbrallor ;)






Så summan av kademumman så har det varit mitt livs bästa år, även om tråkiga saker också har hänt. 
Det absolut bästa av allt är att jag har fått gå igenom allt tillsammans med min underbara Jimmie. 

Jag älskar dig mest av allt i hela världen, och Bastian så klart. 

Världens bästa och finaste fästman <3



 


Gick från smal till supertjock på nio månader.
(Bilderna är från Mars, Augusti & December.)





Inga kommentarer: