2013-01-21

Bloggande småbarnsmamma??

Ja alltså det där med att blogga när man är småbarnsförälder var inte så lätt som jag hade föreställt mig. Kanske mest för att jag inte har ro att slappna av när han sover utan att jag istället ska städa, tvätta, diska och allt annat som behövs i ett hem.
Nu har jag ju dock en liten stund över så nu ska ni få höra ;) Hahaha

De tre senaste veckorna har Bastian haft en skrik&panik-period på kvällarna, den har varat ungefär 22-01 och det är ju inte den roligaste tiden på dygnet men vad gör man?
Jo det ska jag tala om. Man byter till en mildare ersättning så han får mindre ont i magen och sen lägger man honom på sidan i sängen istället så sover han hur gott som helst. Så de senaste tre dygnen har jag haft en bebis som sovit från ca 20.00 till 07.00. Sucess eller vad?

Jimmie har ju börjat jobba igen så nu är jag ensam med Bastian på dagarna och det går faktiskt riktigt bra. I torsdags åkte Jimmie till Södertälje med jobbet så jag passade på att åka hem till Halmstad och umgås med familjen lite. Inte bara mamma & pappa som jag brukar utan även min ena storasyster och hennes två döttrar samt min ena storebror och hans son. Så det var fullt hus kan man väl säga. Mamma & pappa hade tre barn och fyra barnbarn hemma, så de är säkerligen trötta nu ;)

Just det, Bastian har även börjat le. Mer och mer gör han det, imorse var det en glad bebis jag fick efter att han fått mat. Log mest hela tiden ;)

1 kommentar:

Pernilla sa...

haha, känner verkligen igen det där. trodde jag skulle ha hur mycket tid som helst att blogga som mamma"ledig" men ledig är ju det sista man är ;)

härligt att bastian sover såna långa perioder, jag längtar som en tok tills jag får sova en hel natt igen. konstigt att man inte blir knäppare än vad man är egentligen, haha.