2011-12-07

Busy weeks

Har inte bloggat på ett tag nu och det beror enbart på att jag haft väldigt fullt upp.
Förra veckan jobbade jag lång vecka så jag var bara ledig onsdag och torsdag, och de två dagarna tillbringade jag i Falkenberg på gymnasieskolan för att undervisa i Bugg & foxtrot. Denna veckan har jag varit i Falkenberg både måndag och tisdag och just nu ligger jag i sängen hos mamma och pappa och ska strax göra mig klar för att åka ännu längre söderut. Först ett snabbstopp i Markaryd och hälsa på "kollegor" för att sedan åka vidare ner till storasyster i Kristianstad. Där är det dansföreställning som gäller, jag ska dock inte dansa utan jag är den som presenterar alla framträdande. Och på fredag är det åter till Halmstad och sedan hem till Göteborg.

Så om ni inte hör av mig så behöver ni inte vara oroliga, jag är i allra högsta grad vid liv. Men jag är väldigt upptagen med att tjäna pengar och resa land och rike runt ;)

Förresten, jag har tagit bort min facebook. Ja, man kan ju undra varför men jag känner att jag inte orkar vara där just nu och se alla andras statusuppdateringar.



Som en del av er kanske vet så var det igår bara en vecka kvar till det datum som var beräknad födsel för vår lilla prinsessa så jag börjar må ganska dåligt och är ganska känslig igen. Helt naturligt men tyvärr så yttrar det även sig på konstiga sätt. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt just nu att få höra om alla andra som är gravida, inte om alla men om många av dem. Och därför valde jag att ta bort min facebook i måndags kväll. Detta för att bara i måndags kväll så var det tre vänner till mig som skrev att de är gravida och väntar barn. Det blev för mycket för mig tyvärr. Så ni hittar mig inte där på ett tag, och ni ska veta hur skönt det faktiskt är att vara utan facebook. Testa det du också !

Nä, nu måste jag gå upp och göra min frukostgröt så att jag får i mig något innan det är dags att köra söderöver.

"Lämna det bakomflutna före dig."
- Pumbaa, Lejonkungen



// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: