2011-12-24

Kalkonmiddag och tomtemor

Igår var det då dags för den årliga kalkonmiddagen som alltid intas på "lilljulafton" dvs dagen innan julafton. Detta gjordes i sällskap med mor, far, syster, svåger, systerdotter, bror, brorson, kusin Philip, kusin Fredrik, moster och mosters man.
Lika gott som alltid och massor kvar så jag tror minsann att det kanske bli kalkon i matlådan på måndag ;)


Today is the day... idag är det julafton !
Massor med paket och massa massa mys. Och jag har även debuterat som tomtemor, mycket snygg om jag får säga det själv. Och på småländska delade jag ut massor med paket till Danijel och Zoe. Man skulle vara barn fortfarande, då visste man precis vad man önskade sig och fick typ 100 julklappar varje år. Och heeeela dagen gick man och bara väntade på att det skulle knacka på dörren och tomten skulle stå där utanför.


(Knack knack, här kommer tomtemor)

Resten av dagen blir det till att mysa med familjen, ringa mannen min och kolla hur han har det och till kvällen blir det kanske någon film eller lite spel. 

(Barnen vinkar hejdå till tomtemor..)

Hoppas alla får en riktigt trevlig och god jul !

//Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: