2012-12-12

Bebisbubblan

Är ganska fast i den så kallade bebisbubblan. Blir mest att man ligger i sängen eller soffan och myser alla tre, alternativt är det någon som ska äta.

Igår avklarade vi den första promenaden med barnvagnen, det bar av till storkenmottagningen för hörselscreening, vikt och PKU. Allt såg bra ut av det som man kan få svar på direkt så att säga. Och han den där utan namn skötte sig fint, inte ens ett pip när de stack honom i handen.
Och vagnen då? Jodå, Jimmie har nu godkänt den eftersom det var han som körde. Så det känns ju bra, godkänd vagn och bebis i vagn som sov hela promenaden så det är väl också ett bra betyg antar jag.

Rutinerna börjar komma igång hyfsat också vad gäller mat och blöjbyten, dessutom har jag sluppit de flesta bytena eftersom Jimmie är en sån gentleman och erbjuder sig att ta dem så att jag kan fixa annat. Hehe..

Och jag måste säga, TACK GODE GUD för musikhjälpen. Tänk er själva att sitta vaken mitt i natten när "ni-vet-vem" vill ha mat och inte ha något att göra själv så man håller på att somna. Som tur var började ju musikhjälpen i måndags så det var bara lördag och söndag natt som jag inte hade underhållning. Nu kan man ju titta på musikhjälpen så jag skulle kunna amma hela natten om det hade behövts.

Nä, dags att snusa lite bebis igen.
Ha det gottans !!

Inga kommentarer: