2012-01-12

What are words..

Vet inte riktigt vad jag ska säga.
Var på östra sjukhuset i förmiddags och fick provsvaren av våran bebis. Och vad ska jag säga.. Just nu känner jag mig tom. De berättade att det var en "komplex missbildning" och att det var helt rätt beslut att avbryta i somras för det hade inte blivit någon bebis av det. Den hade varken testiklar eller äggstockar så det går inte säga säkert vad det var för kön. Och det är detta jag tycker är jobbigt. Nu kan jag inte säga min dotter eller min son. Nu finns det ingen bestämmelse utan jag kan bara säga våran ängel. Han / hon / den är värd allt i världen och jag älskar den otroligt mycket men det känns konstigt att inte kunna säga vad den var. Har sedan vi åkte från sjukhuset i princip.

"Sometimes not even words can describe how you feel.."

Efter besöket på sjukhuset så åkte vi bort till minneslunden och tände ett ljus för vår bebis. Jag gillar verkligen minneslunden, där är hur mysigt och fint som helst.
Och vet ni vad, kransen och snökulan vi ställde där innan jul stod fortfarande kvar. Jag var orolig att de skulle ha tagit bort det efter ett tag. Och Mammas och pappas hjärta låg också kvar, visserligen lite skavt av vädret men det fanns iallafall kvar.



"What are words when you don't know what to say?"


// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: