2012-08-08

Ny vecka igår + illamående..

Igår gick vi in i ny vecka, vecka 23.
Och den senaste veckan har lillkillen visat sig massor med sparkar och boxar i magen. Det är likadant varje kväll. Lägger mig i sängen och tittar på tv men det slutar alltid med att jag ligger och tittar på magen istället för där är det mer action än det är på tvn.
Och Jimmie har känt massor, varje dag numera. Måste säga att det är helt underbart. Hoppas tiden stannar upp lite nu så man kan njuta lite extra innan han ska komma ut ;)

De sista dagarna har jag dock mått illa periodvis varje dag. Vet inte riktigt varför, sköter mig exemplariskt med maten och anstränger mig inte särskilt mycket med tanke på att jag mest är hemma.
Hoppas det går över snart iallafall.


Vecka 23

Ett 23 vecor gammalt foster som är 28 centimeter långt.Livmodern når nu strax över naveln. Fostret väger runt 550 gram och är 28 centimeter långt.
Sedan någon tid finns det mekonium, den första grönsvarta avföringen, i tarmen. Det händer att fostret bajsar redan innan det föds, då färgas fostervattnet grönt av avföringen.
Fostret rör sig mycket, speciellt på kvällarna kan det vara mycket gymnastik i magen. Många kvinnor tycker det känns bra, men några upplever det som obehagligt.



Inga kommentarer: