2012-11-28

12 dagar kvar, men vem räknar ?

Jaha, då sitter man här i sängen denna TIDIGA onsdagsmorgon och ska snart sova en stund till. Just för tillfället så skulle jag kunna sova dygnet runt heeela tiden. Men det är väl bara att tillåta sig det för snart blir det sena nätter och långa dar som Petter sjunger.

Och som ni förstår på rubriken så är det alltså bara 12 dagar kvar tills utsatt datum. Tror dock att han kommer innan dess, har haft den känslan hela graviditeten och kan inte göra så mycket åt den fast folk säger att jag inte ska tänka så för jag säkert kommer gå över. Vi får väl se vem som har rätt ;)
Var hos barnmorskan igår och hon erbjöd att hon kunde göra en hinnsvepning nästa vecka när jag kommer dit för att se om det kan trigga igång det lite kanske. Detta mycket för att hon vet hur ont jag har av foglossningen.
Så vi får väl se hur det går i nästa vecka, några / någon dag tidigare kommer han kanske ;) Annars är han tillåten att stanna max två dagar över tiden för det hade ju varit tufft om hans födelsedata blir (20)12-12-12 eller hur ?

Just det, vi fick den nya soffan i måndags. Helt lovely ! Har ju knappt suttit ute i soffan sista tiden pga foglossningen som gjort att jag inte sitter något bra. Och visst, jag sitter inte superbra nu heller men betydligt mycket bättre och dessutom har vi en hel soffa utan spruckna dynor som försökt lagas och i längden bara blivit ännu värre.

Nä, nu ska jag minsann lägga mig och sova lite till. Och imorgon ska det bakas julgodis och annat gott som man kan äta till jul. Får ju passa på innan han tittar ut så man har tid / ork att faktiskt stå och baka..

Godnatt eller godmorgon kanske man ska säga. På återseende !

Inga kommentarer: