2012-11-29

DET STORA JULBAKET !

Idag har det julbakats. Eller jag började dagen med ett bad kl 07.00 imorse för att sedan gå o lägga mig och somna om.
Upp vid 12 och åkte till affären och hämtade Kim. SEN började julbaket !
Vi gjorde lussekatter, mintkyssar och rispuffar i choklad ! Och imorgon tänkte jag försöka mig på farmors kända mandelrutor, jag håller verkligen tummarna för att jag inte misslyckas.
Tyvärr är jag alldeles för dålig på att ta bilder så ni får inga bilder nu på julbaket. Kanske senare, hehe..

Har värsta husmorskänslan just nu och skulle helst av allt vilja göra all julmat från grunden i år. Egen inlagd sill, griljera skinkan själv, göra janssons frestelse från scratch och ja ni vet.. allt på riktigt liksom. Men får nog inse att det blir inte mycket av det med en liten i hemmet. Dock kommer jag få fin hjälp av både mamma och svärmor med julmaten och det känns skönt.

Nej, nu dags för att fixa lite mat. Och efter att ha bakat hela eftermiddagen så tänker jag avancera kvällens middag så pass mycket att det får bli köttbullar och mackaroner ;)

Inga kommentarer: