2012-11-09

Fredag - tacos !

Idag är en bra dag, inte så farligt mycket foglossning.. Har tillbringat eftermiddagen hemma hos Kim & Jimmie där det bjöds på mat och sedan kladdis med hallon och grädde.
Mycket gott och uppskattat kan jag meddela.

Och nu inväntar jag att Jimmie ska vila färdigt så vi kan åka hem till Emmi & Lukazs för lite bebissniffande och tacokväll.

För övrigt så får jag fler och fler insikter varje dag om hur nära det faktiskt är tills bebispojken kommer.
Till exempel inser man hur nära det är när man tänker på att
- de stoppar inte förlossningen om den skulle sätta igång
- det är bara 31 dagar kvar till BF
- magen sjunker och blir verkligen större och större för varje dag
- barnvagnen kommer när som helst
- bebisens rum står i princip klart och alla kläder är tvättade och klara
- man anpassar sina rörelser efter bebisen för den är så stor i magen så man inte kan göra vad som helst längre.

Ja, som ni förstår.. det är absolut inte långt kvar. Och jag ser verkligen fram emot lillkillens ankomst. Jag vill ju veta hur han ser ut, hur han är utanför magen och framför allt vem det är som sparkar på mina revben ;)
Förresten, en sak till som får en att inse hur lite tid det är kvar är ju att vår nya soffa kommer i ungefär samma veva som bebisen. Hehe.. och den soffan är efterlängtar jag kan meddela !!
Gud... nä, nu ska jag nog försöka väcka mannen så vi kan åka iväg och fixa lite tacos och så att jag får lukta på bebis !!!

Inga kommentarer: