2012-09-21

En liten uppdate

Idag är en sån där dag som man önskar skulle springa iväg, eller åtminstone timmarna fram till 1500 när min underbara man kommer hem.
Började dagen med en promenad med Nellie som jag passar denna veckan eftersom mamma o pappa är och hälsar på lillfisen i Boston. Och på söndag åker Nellan hem till Halmstad för att bo med en väninna till mamma eftersom jag ska börja praktisera nästa vecka.
OM min foglossning vill ge med sig lite för just nu tror jag att jag dör lite varje sekund jag rör mig. Har ju haft foglossning sedan jag var i vecka 15, dvs ungefär hälften av den tiden som passerat eftersom jag snart går in i vecka 30. Men aldrig har jag haft så ont som jag haft de senaste två dagarna. Kan knappt gå. Igår var det flera tillfällen så jag bara grät för att det gjorde så ont. Hoppas fasen inte att det blir värre för då vet jag inte vart jag tar vägen.

Så en liten uppdatering då. Passar som tidigare nämnt Nellie och hon och lillgrisen (Mowgli) går väldigt bra ihop. Klart att de inte är bästisar men de bråkar inte heller.
Nästa lilla nyhet är att vi beställt barnvagn till lillgrabben, det såg ni kanske i förra inlägget. Känns helt sjukt att det är gjort, så overkligt. Dessutom håller jag på med ett litet projekt inne i det som ska bli barnrummet. Jag håller på att måla om två möbler som tidigare varit i björkfanér men som nu håller på att bli vita. Den ena möbeln är snart klar och då kommer det foto så ni får se hur snyggt det blir.
När detta är klart så är det dags att åka till det stora varuhuset med massa massa möbler, IKEA, för att köpa skötbord och spjälsäng. Sen är det givetvis en massa småsaker kvar men jag tänker att jag ska försöka hinna med en sista runda till gekås innan grabben tittar ut. Vi får väl se om det går som planerat, men alla de viktigaste sakerna är iallafall införskaffade =)

Nu ska jag nog mysa lite med hunden för att när det slutat regna ge mig av till affären och inhandla gottigheter till fredagsmyset ikväll. Det blir kycklingswraps och antingen en stor påse godis eller MASSA vindruvor !!

Här har ni henne, världens bästaste hund !!


Inga kommentarer: