2012-09-09

Kräftor, cheesecake och härligt sällskap..

Igår var vi hemma hos Emmi & Lukasz på kräftskiva och bara resan dit är ju en historia för sig.De bor ungefär där vi bodde innan vilket innebär ca 7 minuter med bil härifrån. Det sista vi gör innan vi åker hemifrån är att försöka se till att vi har med oss allt. Check, det hade vi och åkte. Väl framme vid avfarten och nästan hemma hos E&L så inser J att vi glömde stolarna vi skulle ha med oss. Det var bara till att vända och hämta stolarna. Och åter var vi påväg till Kållered. Ännu en gång precis svängt av motorvägen och jag inser att shit, vi glömde cheesecaken.
Jaja, jag kan hämta den senare tänkte jag då. Och så vart det, samtidigt som jag plockade upp resten av kvällens sällskap i Mölndal så hämtade jag även cheesecaken.

För att summera hela kvällen så var det grymt trevligt. Jag & E var ju nyktra som sig bör när man är gravid. Hon är förövrigt mycket tjockare än mig eftersom hon bara har typ 7 veckor kvar.
Kräftorna J hade köpt till oss var FRUKTANSVÄRT GODA ! Varken jag eller J är särskilt förtjusta i kräftor men kan liksom äta det. Men igår var de gudomligt goda som sagt.
Och senare på kvällens bjöds det som ni kanske förstått på cheesecake som jag bakat och slutligen fått med till rätt adress. Citron var smaken denna gången och den fick mycket beröm och var mycket uppskattad.

Tyvärr avslutades kvällen lite tidigare än tänkt för mig och J då han fick migrän och inte alls mådde bra. Men 23.30 kändes ändå lagom för mig, man är ju hyfsat trött nuförtiden. En kula på magen tär på orken så att säga..

Inga kommentarer: