2012-09-02

Lugn helg med hushållssysslor..

I fredags vart det en lugn kväll alldeles ensam, ganska skönt faktiskt med tanke på hur ont jag hade av foglossningarna i fredags. Mannen åkte in till stan och drack öl & gick på bio med några kompisar och jag tillbringade kvällen på soffan med katten, en kebabtallrik, en påse godis och filmen Lorax.

Fick en påse sommaräpplen av moster min för några dagar sen som jag tänkt göra en äppelkaka av men det blev inte så utan istället försökte jag mig på en variant av äppelmos i min bakmaskin. Så i fredags kväll innan jag gick och la mig så förberedde jag maskinen och ställde in den på fördröjning så äppelmoset skulle vara färdigt på lördags morgon. Gott blev det, dock mer likt sylt. Kan ju bero på att jag bara hade ett syltrecept för bakmaskinen men som sagt, det blev gott ändå. Och när jag ändå var i bakbestyren igår så slängde jag även ihop en cheesecake och testade att göra den liiiiite annorlunda denna gången. Istället för digistivebotten så smälte jag choklad och blandade i digistive (hade även en digistivechoklad som jag smälte ned). Även denna botten blev jättegod, MEN..... den var väldigt svår att skära upp när kakan väl var frusen. Aj aj aj... får försöka hitta en annan lösning till nästa gång.






Och när jag väl gjort klart cheesecaken och ställt den i frysen, ja då var det dags för amerikanska pannkakor! Dock blev de lite brända, men de smakade inte bränt som tur var.

Kvällens spenderades med mannen min i soffan framför filmen The Dictator. Måste säga att jag inte är superförtjust i Sasha Baron Cohens filmer. Tycker det är lite väl låg humor i dem, eller egentligen inte låg humor men det är alldeles för annorlunda humor för mig.

Idag ska jag försöka sparka mannen i rumpan och få lite fart på röjandet i det blivande barnrummet. Får väl se hur det går, har en känsla av att det inte blir av då vi båda är väldigt slöa idag. Och det skyller jag helt och hållet på regnet. Man blir så trött av att det regnar ute.

Inga kommentarer: