2011-11-27

Dejtande och julpynt..

Igår var jag på dejt.. Med vem? Med min man, vem annars? ;)
Först var vi ute och åt på Jensen's Böfhouse, lika gott som alltid. Och efter middagen bar det av till Bergakungen för lite bio. Vi såg filmen Drive med Ryan Gossling i huvudrollen, mycket bra film faktiskt. Kan starkt rekommendera den.

Söndag = första advent och det i sin tur betyder att man ska julpynta. Jag är ju en av de som inte tycker det är okey att pynta en vecka innan första advent utan tidigast den helgen som det är första advent. Sagt och gjort, tog mig en runda till Rusta och en vända till IKEA för att införskaffa det sista som behövdes. Framför allt till mitt lilla arrangemang utanför vår ytterdörr och till vår adventsljusstake.

(Eftersom det blev lite mossa över och även en blomma så fixade jag lite i hänget på väggen också.)

(Hade även lite glögg-mys med mannen min nu på kvällen. Glögg, pepparkakor, mjuk pepparkaka och även lite julmust. MUMMA!)

Så vad tycker ni? Blev det någe fint eller?
Imorgon blir det jobb igen och de närmaste två veckorna har jag fuuuuuullt upp. Är ledig onsdag-torsdag denna veckan men då ska jag ner till Falkenberg för att ha danskurs på gymnasieskolan där. Om en vecka så är jag helt ledig från jobb men ska till Falkenberg måndag-tisdag sedan vidare till kristianstad onsdag-torsdag och sedan Halmstad.. =)

Dags att mysa lite med mannen innan det är dags att sova..
Godnatt !

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: