2011-11-16

Den stora bakdagen !

Är idag hemma hos min mor & far i Halmstad. Inte så mycket för att hälsa på utan mest för att hjälpa min kära mor att baka en himlans massa. De ska stå och sälja massa imorgon på Wapnö har jag för mig och hon ville ha lite hjälp att baka mjuka pepparkakor som de kunde sälja. Och underbar dotter som man är så är det klart att man hjälper till. Anlände till Halmstad ca 0900 och packade upp den stooooora maskinen ca 09.30.
Fick åka och handla lite innan jag kunde sätta igång, och i affären trodde jag att jag skulle ta död på mig själv. TAPPADE  BORT MAMMAS MAXI-KORT !! Som jag dessutom skulle betala med, hur bra är det då? Men den liten senare så hittade jag det på golvet vid bakgrejorna. Pustade ut och kunde fortsätta leva som en normal människa.


Därefter har jag bakat mjuk pepparkaka för fulla muggar. Men eftersom det tar så jääääkla lång tid i ugnen så är det bara nummer två som står där just nu. Delvis för att jag fick ta en liten paus efter första för att hämta bilen och åka och handla lite mer ströbröd och kaddemumma.
Men nu står nummer två i ugnen och är klar om ca 15min, och smeten till nummer tre är klar och väntar bara på att formen ska komma ur ugnen så den kan få krypa ner i formen efter den pepparkakan som just nu står i ugnen.


Väntar även lite besök från en barndomskompis som ska komma över och snacka lite. Och hon har en bebis i magen ! Tsss... lite avis är jag men det är säkert min tur snart igen, hoppas hoppas!!
Tänkte slänga upp lite bilder från förra helgen också, då var vi ju också i Halmstad. Då för att fira storebror och hans son som båda fyllt år nyligen. 


(Här har vi det lilla födelsedagsbarnet Danijel..)


(Min systerdotter/mitt fadderbarn Zoe när hon leker med en ballong. Och Danijel i bakgrunden.)


(Eftersom det var fars-dag på söndagen så fick även Jimmie en farsdagspresent, han är ju trots allt världens bästa änglapappa. På nallen står det "Världens coolaste pappa". Och duktig som han är så spänner han fast sin nalle innan vi ska åka hem. Han är redig min man.)

Dags att återgå till bakandet, nu är snart den pepparkakan klar i ugnen. Får se om jag orkar återkomma med rapport om hur det gått senare ikväll, beror på om jag är slutkörd efter allt bakande. =)

"Det avgörande är inte hur gammal du är, utan hur du är gammal."
- Femina

// Charlotte Ekberg



Inga kommentarer: