2011-11-05

En bra lördag

Har faktiskt haft en väldigt bra lördag idag. Det har varit väldigt lugnt på jobbet så jag och Maria har suttit och stickat / virkat i lugn och ro och snackat skit.
Väl hemma så erbjuder sig J att hänga upp min jacka.. "jaha, tack?". Jag går ut i köket för att plocka upp det vi handlat och J ska byta glödlampa i hallen eftersom den pajade häromdagen.
-Kom, kom och titta vad fint..
- Jo men jag ser härifrån köket, svarar jag.
- Nej men kom ut och titta.
Jag går ut i hallen och tittar upp på lampan.
-Ja det är jättefint.
-Men titta inte bara på lampan, titta runt så fint det lyser.
Tittar runt lite och upptäcker en jacka som inte hängt där förut. Mannen min har varit på stan idag och träffat Tes & Johanna och då även köpt en vinterjacka till mig som jag jättegärna ville ha men inte köpt för jag har tyckt att jag har annat att lägga pengar på.
Är han inte helt underbar??
(Såhär ser jackan ut fast i mörkblått istället)

Kvällen har vi tillbringat med att äta kyckling-wraps och titta på Så Mycket Bättre. Grät när jag hörde Lalehs version av Ängeln i mitt rum. Hela texten är som tagen ur vårat liv. "Hon har sitt bo ovanför mitt huvud" Det är ju vår lilla prinsessa de sjunger om.. =)

// Charlotte Ekberg

1 kommentar:

Anna Hedberg sa...

SNYGG JACKA! Vilken kille du har:)

Ha en härlig vecka! Kram!