2011-11-30

Skrikigt och värmande

Började min dag med att köra ner till Falkenberg för att hålla danskurs på gymnasieskolan där. Och som alltid så är det galet trevligt att komma dit och alla är väldigt lätta att ha och göra med och det är riktigt riktigt kul att undervisa. Visst blir det en del skrikande, eftersom jag ej har mikrofon och har ca 60-100 elever åt gången, men jag överlever..
Gav mig av vidare mot Halmstad och hem till mamma och pappa. Blev väldigt välkomnad av både mamma och hund. Massa pussar och kramar. Jag och mamma åkte till Eurostop och käkade lite mat. Och där hände något som värmde väldigt väldigt mycket.
En av mina högstadielärare fick för 3½ år sedan cancer och jag har inte träffat honom sedan strax efter att vi slutade nian. Men när jag och mamma sitter och äter ser mamma honom och säger att där är ju han.
Det var bara en självklarhet att jag reste mig upp och gick bort till honom för att säga hej.
Jag frågade hur det var och ärlig och härlig som han är så säger han att det är ju inte så bra, men trots det så mår han ändå bra.
Vi stod och pratade i ca 5minuter och när jag gick därifrån och tillbaka till mamma så kände jag bara att jag var så glad att jag fått träffa honom. Han såg ändå ut som vanligt bortsett från att han tappat en del kilon men i övrigt såg han frisk ut. Och han jobbar fortfarande, men bara halvtid.
Denna människa önskar jag all lycka framöver och jag känner värmen i mitt bröst för denna underbara människa och lärare !

I fredags när jag var med Lisa så köpte jag en dvd, det händer inte särskilt ofta. Men när Rusta har nästan alla gamla julkalendrar på dvd så måste man ju bara köpa. Så det fick bli Jul i kapernaum. 



Kommer ni ihåg den? Jag och mamma tittade alldeles nyss på de tre första avsnitten och jag kan knappt vänta tills jag tittar nästa gång. Fast imorgon är det ju första december och då började årets julkalender, Tjuvarnas jul. Jag tror faktiskt att den kan vara riktigt bra. Det sägs att det ska vara lite Charles Dickens stil på den. Mm, återstår att se imorgon.



Nu ska jag mysa lite till med mor min. Och hoppas att pappa kommer hem snart.

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: