2011-09-17

Lördagmorgon - eller middag..

Vaknade kl 7.00 imorse, klarvaken !! Ska det vara så på en lördagmorgon? Nä det var bara till att somna om bredvid min snarkande man.
När klockan visade 10.30 kändes det mer rimligt att vakna till liv. Kramas lite med mannen och sen frukost på sängen till oss båda två.
Förr i tiden var det jag som var så svår att få upp på morgonen medan Jimmie aldrig sov längre än 10,00 (förutom om han varit ute och härjat på natten). Numera är det jag som kommer upp ur sängen lätt medan han somnar om.... somnar om.... somnar om... och somnar om.. Spelar ingen roll hur många gånger man väcker honom, man måste få honom att sätta sig upp i princip för att han säkert ska vakna.

Vi hade väldans trevligt igår framför tvn. Några glas rött, en liiiten bit choklad och en besvikelse till film. Blev faktiskt inte alls imponerad av den. Om man ser en riktigt bra film så kan man inte slita sig från den, men jag kunde lätt sätta mig och prata med Jimmie istället för att titta på filmen utan att ha dåligt samvete. Så buu för den filmen, välj en annan om ni ska hyra film.

Så ikväll var det då dags för en tur till Lisa & Robert som tidigare nämnt. Ser verkligen fram emot det. Komma hemifrån lite och umgås med trevligt folk en trevlig kväll =) Men dessförinnan ska jag försöka få upp mannen ur sängen så vi ska ta en promenad ner till Hemmakväll och lämna tillbaka den dåliga filmen. OCH.. hör och häpna.. jag ska försöka jogga så mycket som möjligt av "promenaden". Att promenera är ju skönt och så, och det gör ju nytta. MEN joggar man så blir det ju änna bättre än att gå.. Så nu ska jag försöka mig på det. Sen blir det bara hem, duscha, fixa och sen in till stora staden.

Nähe.. nu ska jag gå och se ifall Baloo vill komma in igen efter att ha varit ute. Sen jäklar ska mannen upp ur sängen så vi får gjort något idag!

"Det vi inte gör idag, slipper vi göra om imorgon"

Ha det underbart!
// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: