2011-09-25

Tråkiga söndag...

Har du någonsin haft en riktigt rolig söndag?
Visst det finns säkert någon söndag som varit rolig men oftast betyder det en massa andra saker. Tex.
.... att en trevlig helg med besök tar slut.
.... att en trevlig helg då du varit iväg är slut.
.... att du ska arbete nästkommande dag.
.... att du är bakfull.
.... att ännu en vecka bara flugit förbi.

Ja ni fattar, det är inte alltid den roligaste veckodagen. MEN !
Idag har jag gjort något roligt. Eller egentligen inte men jag tyckte det då. I vårat duschrum finns det en dörr som är låst och utan handtag. Jag hade hela tiden vetat att det finns en bastu där bakom som vi inte får lov att använda men idag var jag bara tvungen att ta mig in dit och kolla hur det såg ut. Sagt och gjort, medan J duschade skruvade jag loss handtaget på en annan dörr och tog med mig till den "handtagslösa"-dörren. Letade upp en nyckel som passade och vips så var dörren öppen. Jag hade faktiskt förväntat mig att det skulle vimla av spindlar där inne med tanke på att nästan varje gång man dammsuger vid den dörren så ramlar det ut en spindel eller två.
Men icke, inte en enda spindel. Och en väldigt fin bastu.. så jäkla surt att man inte får lov att använda den. Dessutom går det nog inte för där fanns inget utsug av luften om man säger.
Busigt och roligt, det förgyllde min söndag. Passade dessutom på att trycka in en badrumshylla där inne som är deras och som vi inte vill ha.. Nu blev vi av med den ;) Hahaha..

Resten av denna lite gråa, halvdystra söndag tänkte jag att jag skulle tvinga ner min man i soffan eller sängen för att titta på lite serier eller filmer. Vad tycker ni om det?
Antingen Criminal Minds eller Rookie Blue. Tror det blir CM.

Förresten, om det är någon som har kontakter i Göteborg vad gäller lediga lägenheten så kan ni väl höra av er? Jag och J har nämligen fått mer än nog av det här råtthålet nu och vill verkligen härifrån. Idag har jag skrivit in oss på både bopunkten.se och hyralya.se samt att jag skrev en annons på blocket om att vi söker bostad.

"Damfrisörskan letade efter en permanent bostad."
- Okänd



// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: