2011-10-24

En liten ängel

Jag såg denna dikten på en annan änglamammas blogg och tyckte den var så fin och stämmer så bra så jag var bara tvungen att lägga upp den här också.
Den träffar rakt in i hjärtat för det är precis såhär det känns.
Jag känner sån sjuuk glädje över vår lilla ängel även om vi inte får ha honom hos oss. Jag är den stoltaste mamman på denna planeten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
En liten ängel
Var inte arg lilla mamma
jag var tvungen att gå.
När dom klippte banden
orkade inte mitt hjärta slå.

Älskade pappa,
mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra,
när jag flyger bort.

Jag vet att ni gråter
och det finns ingen tröst,
men lyssna till era hjärtan
och ni kommer höra min röst.

Jag finns inte bland er,
men jag finns ändå.
Jag hör era böner
och älskar er så!

- Okänd författare
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



// Charlotte Ekberg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin!
Pappa <3

jenny sa...

Jah.. här sitter jag nysminkad på väg till jobbet och storbölar..<3<3

VBLS som är så långt långt borta sa...

<3!