2011-10-22

Familjen älg på besök

För tolv dagar sedan skrev jag på min facebook att jag förstått att älgjakten börjat och att jag snart skulle ha älgar ståendes i trädgården igen.
Så sant som det var sagt. Det började lite lugnt med ett rådjur i trädgården igår.
Idag kom det en älgkalv till vår trädgård och åt lite äpplen och såg allmänt full ut utanför mitt köksfönster när jag gick in där. Och JAAAAA jag blev lika rädd i år som förra året av att det stod en älg i trädgården. Dock var den ju mycket mindre i år. Både jag och J fotograferade den och tyckte det var lite häftigt faktiskt..
Här bugar vår besökare för oss medan vi tar kort. ;)


Vi satte oss till rätta i vardagsrummet för att äta lite mat och när jag går till köket för att hämta en kniv till J så står det något ÄNNU STÖRRE utanför fönstret. Då har mamma Älg också kommit på besök. Förmodligen har hon väl stått i grannens trädgård tidigare och haft uppsikt på sin lille kalv. Fattar ni hur rädd man faktiskt blir när det står något så stort precis utanför köksfönstret??

Tyvärr fick jag ingen bra bild på dem tillsammans. Man kan bara precis ana något stort i bakgrunden. Hon står alltså bakom trädet. Ser ni henne??


Sååå... dagens besök avklarat. Slapp bjuda på någon fika eller kaffe, de nöjde sig med äpplena som låg på marken utanför. Inte heller ville de komma in så vi slapp även att dammsuga för deras skull. Vette sjutton om de överhuvudtaget kommit in genom dörren, men ändå ;)

"En älg på vägen är en svensk stopp-skylt."
- Okänd

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: