2011-10-20

Mammor är bra att ha..!

Under vår sjukskrivning i somras så fick jag en fin present av min mamma. Hon gav mig en bakmaskin.. Hur bra är inte det då? Så nu har jag världens möjlighet att baka nybakat bröd till varje frukost.
Har jag använt den då?
Nej, dessvärre inte.. Har liksom inte kommit till skott. För vem har skummjölkspulver hemma och snabbjäst? Fast när man är så förkyld som jag är för tillfället så blir man ganska rastlös av att bara va hemma. Så när vi handlade idag (skulle handla apelsiner för att bota förkylningen) så köpte vi även skummjölkspulver, snabbjäst, solrosolja och rågmjöl.

( Här har ni den nya kompisen som inte fått göra någon nytta tidigare.)

Direkt vi kom hem så slängde jag ihop ingredienserna och satte igång min maskin. Medan jag slängde ner ingredienserna så kommer J ut i köket och frågar "Hur gör man med den här? Jag fixar." Jag svarade ganska snabbt att det första man gör är att låta bli den. Hehe..
Nu återstår det bara att se om det kan bli något bra bröd av det hela och om jag överhuvudtaget gjort rätt??
Resultatet kommer om ca 2½ timme.. 

 ( Av detta ska det alltså bli något bra bröd, vad tror ni? )

Får se om jag skriver något om 2½ timme när brödet är klart ;)

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: