2011-10-13

Utmanar mig själv till tusen

Mannen är och kollar hockey med en kompis och jag sitter hemma på sängen och tittar på tv. Och fy f*n va jag utmanar mig själv.
Kollar på "Drömmen om ett barn" och som ni kanske förstår är det inte det lättaste. Jag förstår precis hur de känner med oro och liknande, det är precis så jag kommer känna inför nästa och faktiskt känner hela tiden fast jag inte är gravid längre. Just för att allting vart som det vart... usch och fy.. Sitter och gråter fast jag är glad för dem som lyckas.
Och igår var vi faktiskt i minneslunden där vår prins ska ligga, fast vi var där för Js kusin istället. Satte blommor och tände ljus. Var faktiskt väldigt fint. Och självklart kom tankarna på vår lillkille också.
Vi har sedan tidigare bestämt att vi ska gå dit och sätta blommor för honom första gången på hans beräknade födsel, alltså Lucia.
Och igår föreslog jag för J att vi kanske kan ta med oss lite glögg/varmchokad och lussekatter och sätta oss i minneslunden en stund och fika med vår lillkille??
Så Lucia efter jobbet vet ni var ni finner oss, på bänken i minneslunden och fikar med vår lillkille..



"En tår nerför kinden rann. Lite kärlek, och den försvann."
- Okänd


// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: