2011-10-14

Han säger att jag är tokig ?

Idag ringde klockan extra tidigt, närmare bestämt 05,30..
Varför då?? Jag jobbar ju inte idag?
Jo för jag hade bestämt mig sedan två dagar tillbaka att jag skulle överraska mannen min med en riktigt fin frukost. Sagt och gjort, steg upp vid halv sex imorse och stekte bacon och ägg samt la upp allt på fina fat, även skinka, ost och smör la jag upp fint. Pressade färsk apelsin juice till honom och sen när allting var klart väckte jag mannen min och sa att nu måste du gå upp, det är jätteviktigt.



Så glad han vart när han såg frukosten, och så säger han att jag är tokig? Varför då?? Jag tycker jag är snäll.. hehe.
Åt en liten frukost tillsammans med mannen och nu har han åkt till jobbet. Om ca 1½-2 timmar rör jag mig mot Linnéstaden för att ha en liten frukostdejt med forne kollegan Kent som nu är pensionär. Därefter vidare mot Majorna för att hjälpa Lisa med matten. Är numera stolt mattelärare åt henne då hon klarade sitt senaste prov galant !!

Dags att byta om och kela lite med katterna innan det är dags att ge sig av vidare.

"Frukosten är det viktigaste målet på dagen, är du inte hemma tills dess är du illa ute."
- Okänd

// Charlotte Ekberg

Inga kommentarer: